ייפוי כוח מתמשך

מסמך ייפוי כוח מתמשך, כולם רוצים לדעת למה צריך לערוך אותו ומה הוא התהליך של הפעולה הזאת. עוד דבר חשוב שצריכים להבין הוא מה הם ההבדלים בין מסמך ייפוי כוח מתמשך למינוי אפוטרופוס מטעם בית המשפט.
בשנת 2016 המחוקק תיקן את חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות והוסיף את סעיף 32 לחוק ומציג אפשרויות נוספות למינוי אפוטרופוס לבקשת אדם פרטי תחת הכותרת  ייפוי כוח מתמשך, מסמך הבעת רצון, מסמך תומך החלטות.

מה זה ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך זהו מסמך משפטי המאפשר לכם לתכנן את עתידכם כאשר אתם כשירים ליום בו (חו"ח) לא תהיו כשירים מנטלית. יפוי כוח מתמשך זהו מסמך משפטי המאפשר כיום לכל אדם אזרח ישראלי, אשר חייב להיות מעל גיל 18, למנות אדם אחר מטעמו אשר יקבל עבורו החלטות משמעותיות וגורליות. 
למעשה מסמך ייפוי כוח מתמשך מקנה סמכויות למיופה כוח לבצע את הרצונות שלנו ויקבע אילו החלטות יתקבלו עבורנו לכשיגיע המצב בו לא נהיה כשירים מנטלית להחליט בעניינו. לדוגמא, לאחר תאונת דרכים קשה, בזמן מחלה סופנית או לחילופין כל סוגי מחלות הזיקנה אשר מונעות מאיתנו לקבל החלטה על עתידנו.

בפועל מסמך ייפוי כוח מתמשך הוא מעין "צוואה" כבר בזמן החיים. כלומר, מבחינה חוקית אנחנו עדיין בחיים אך לא נמצאים בתפקוד מנטלי קוגניטיבי כשיר על מנת לקבל את החלטות עבור עצמנו. אותו אדם, אשר עורך מסמך יפוי כוח מתמשך, הוגדר בחוק כאדם "ממנה" והוא זה שיהיה רשאי להחליט מי יקבע את העתיד שלנו. ולכן על הממנה להחליט ולקבוע את מי הוא מסמיך לקבל החלטות ולפעול בענייניו באופן בלעדי. אדם זה הוגדר בחוק כאדם "מיופה כוח" אשר יכנס לנעלי הממנה לכשייפוי הכוח מתמשך יכנס לתוקף ויופעל.

במה ייפוי כוח מתמשך מתעסק?

ייפוי כוח מתמשך מתעסק ודן בשלושה פרקים שהם למעשה כוללים את כל הווייתנו:

1. אישיים – האם להמשיך ולהתגורר בבית בסיוע מטפל צמוד או שהייה בדיור מוגן. קביעה ושמירה על שיגרת חיים וניהול אורח חיים כפי שהורגל,השתתפות בפעילות חברתית קהילתית, שמירה על צלם אנוש, היגיינה ותחזוקה שוטפת, מזון כפי שהורגל או לפי המלצת רופא.
2. רכוש  – ניהול כלל הנכסים הנמצאים ברשות ובחזקת הממנה. מדובר על ניהול נכסים, ניהול חשבונות הבנק, ניהול כל הקרנות וכל רכוש הממנה, תשלומי חשבונות ותחזוקה שוטפים וכן כל צרכי הממנה.
3. רפואיים – במקרה זה מדובר על אופן ודרכי הטיפול הרפואי. מה הם סוגי הטיפול הרפואי אותם מסכים הממנה לקבל, האם במצב רפואי מתקדם, אילו סוגי טיפול מסכים ו/או יסרב לקבל האם מבקש טיפול תחזוקתי מרגיע או טיפול מציל חיים. 

מה היתרון בכתיבת ייפוי כוח מתמשך?

היתרון החשוב ביותר בכתיבת ועריכת ייפוי כוח מתמשך הוא שמירה על עצמאותכם וללא התערבות בית המשפט
כאשר אין מסמך ייפוי כוח מתמשך האחריות עליך וניהול עניינך, עוברת להחלטת האופוטרופוס הכללי. כלומר ללא מסמך זה המדינה היא זאת שקובעת עליך ואתה מאבד כל יכולת לקבוע בשבילך. כאשר אתם עורכים וכותבים מסמך ייפוי כוח מתמשך, אתם אלה אשר מחליטים וקובעים מי יטפל בך ובעניינך.

מכאן נובעת חשיבות עריכת מסמך ייפוי כוח מתמשך בשבילכם.

הכוח בידיים שלכם להחליט על עתידכם.


 

מסמך הבעת רצון, מיועד להורים יחידניים ולהם ילדים קטינים ורוצים להבטיח את עתיד ילדם במקרה של חו"ח פטירה, ובו הם מבקשים את מי למנות אפוטרופוס על ילדם.
המדריך המלא לעריכת ייפוי כוח מתמשך, במדריך זה אסביר מהו התהליך לעריכת מסמך יפוי כח מתמשך.
תומך בקבלת החלטות נתמכת, תיקון החוק, נתן מענה ושם בקדמת הבמה את האדם הבגיר בעל צרכים מיוחדים ומאפשר לו עצמאות בניהול חייו וענייניו ובסיועו של אדם אשר קיבל מינוי לכך מאת בית המשפט.
10 סיבות לכתיבת ייפוי כוח מתמשך. בשביל השקט שלך. הגנה על רכושך ובריאותך. שמירה על עצמאות ואוטונומיה.
המדריך מפרט את שלבי עריכת ייפוי כוח מתמשך באופן ידידותי
מטרת החוק, יצירת איזון בין קדושת החיים לבין האוטונומיה של האדם על חייו ומותו ללא סבל
מסמך זה מיועד לאנשים להם אין מיופה כוח ולכן מבקשים מאת המדינה מינוי וביצוע הנחיות כפי שמסרו
לייעוץ וליווי מקצועי
תאמו פגישה ללא התחייבות
בואו נדבר